Life Quotes, Life Quotes Images, Life Sayings

13.6.12

rahsia 'period' ~

assalammualaikum dan salam sejahtera wahai kaum adam dan kaum hawa sekalian. wwaaahhh. ayat powerr ttuuu !! bukan apa. kali nihh ina nak kongsi sesuatu untuk rakan rakan hawa dan adam. tapi sebenarnya entry kali nih adalah untuk kaum adam. hehehe. so GEMOKS sila ambil perhatian jugak. heeeee ~ . . . . .

ok. kita berbicara secara terbuka di sini yaa. jangan ada fikiran yang biru atau pun kuning ka. pink ka. hijau kaa k. ok. before ina start kongsi benda nih. ina nak tanya dulu kat semua yang sedang membaca. pernah dengaq perkataan 'period' . yeessss ! tepat sekali. datang bulan  untuk kaum hawa ! salah satu lumrah dan nikmat yang ALLAH berikan pada kaum hawa. dan kaum adam jugak perlu tau tentang nih. sebab kaum adam adalah sebahagian dari kehidupan kaum hawa . . . .

ok. lets start ! sebanarnya period nih akan datang tiap2 bulan. yess. semua orang akan tau benda yang penting tuu kan. so, sebelum kaum hawa datang bulan or period nih. pasti akan ada sesuatu perubahan pada tubuh badan atau pun perasaan. nak tau apa dia tuu ? haaaaa. . . . .

perubahan nih berlaku dalam seminggu atau dua minggu sebelum datangnya bulan nihh. perubahan yang boleh di alami oleh kaum hawa adalah perubahan dari segi citarasa ataupun dari segi lenggok bahasa percakapan. maksudnya. perubahan dari segi citarasa ialah. kaum hawa akan mudah terasa ingin makan sesuatu dalam satu kuantiti yang banyak. contohnya akan rasa nak makan tuu. nak makan nih. kaum hawa jugak akan terdorong untuk makan sesuatu yang masam-masam sedikit berbanding sebelum datangnya bulan nihh. nak makan pelam la. nak makan asam tuu laa. asam nihh laa. dan perubahan dari segi percakapan pulak. kaum hawa akan mudah sensitif dan akan mudah meradang. kalau ada jaa yang tak kena. mesti kaum hawa akan cepat melenting. itu adalah di sebabkan hormon dalam badan yang bertindak balas dengan keadaan semasa. soo. bagi kaum adam yang mahu menghampiri kaum hawa. perlulah berjaga-jaga sikit yaa. mana laaa nak tau. dia tengah datang bulan. heeeee ~ . . . . .  semua nihh berlaku sampai darah beku yang ada dalam rahim seseorang wanita mengalir keluar. dan waktu ketika itu. hormon kaum hawa akan berubah normal dan akan seperti sedia kala. insya-ALLAH. (tak termasuk pada mereka yang sememangnya kuat marah. heeee ~). dan dalam pada jangka masa period iaitu mungkin dalam lingkungan 7 hari. ada cara penjagaan yang harus dititik berat kan oleh kaum adam. haaaaa. jeng jeng jeng !! . . . . .

time nihh kaum adam memang kena jaga kaum hawa sebaik mungkin. yaaa laaa. time nihh kaum hawa memerlukan layanan yang seperti anak raja taauuu. memang kena layan sungguh2. hahahaha. cara layanan yang pertama - jangan sesekali tinggikan suara anda ! kedua - hadiahkan bantal yang cantik2 untuk si dia menerap bila sakit perot semasa period supaya si dia akan sentiasa ingatkan anda. tapi jangan beli tiap2 bulan pulak. beli sekali jaa cukup la. tapi kalau nak beli tiap2 bulan pun ok gak. hahaha ! ketiga - bancuhan air coklat panas. sedaaappp. bagi yang belum berkahwin, belikan laa hot chocolate cadbury punya tuu dan hadiahkan laa kat si dia. mesti bessstttt ! keempat - sediakan bekas untuk tuap perot si dia dengan air panas. memang berkesan. sebabnya urat2 perot akan mengembang dan darah senang untuk melalui saluran tersebut ! kelima - jangan belikan milo ais pada si dia. sebab milo ais akan menyempitkan saluran darah tersebut dan akan buat perot lagi sakit ! . . . . . .

lima cara yang mudah untuk buatkan kaum hawa berasa tenang semasa period. sebabnya. semasa period. perasaan tak menentu dan layanan yang besstt macam tuu akan buat kaum hawa berasa selesa.. . . .

jangan lupa untuk mencuba cara ini yaaa . . . . mungkin berkesan !

GEMOKS !! baca tau. hahahaha !



No comments:

Copyright@2012 : HASIL NUKILAN GEMOKS PUNYA DEBABS. SEGALANYA HAK MILIK TETAP !!