Life Quotes, Life Quotes Images, Life Sayings

11.6.12

perbezaan ~~ (tajuk suka-suka)

assalammualaikum dan salam sejahtera. apa khabar semua ? sihat ka ? ina alhamdulillah sihat ja bila berada di perantauan nih. waaahh. macam pi dok luaq negara pulak kan bila guna perkataan perantauan tu. tapi insya-ALLAH nanti. ina nak pi luaq negara jugak. sambung belajaq or pi bercuti. hehe. so. apa ampa buat hari nih. tambah2 pulak hari nih dah start bekerja bagi yang bekerja dan hari nih dah start bukak sekolah balik kan bagi mereka yang tidak berada di kedah, kelantan dan terengganu. kalau dak. kemarin lagi dah start sekolah kan. hehehe. tapi bagi yang masih bercuti sem atau baru nak masuk u or ipta balek tu. sudah2 laa tidoq bangun lambat. bangun laa awai yerrr. so. entry ina kali nih. adalah entry suka2 sebenarnya. yaa laa. tak dak buat keja apa pun kat rumah kakak nih. dok saja jaa and now dah start rasa boring. rasa macam nak balek aloq staq pulak. tapi before balek aloq staq. ina harus menyiapkan report akhit LI dulu. coz bila balek aloq staq. ina dah tak dak masa nak buat dah. coz nak kena jaga si tecik yana yang skarang dah sangat mengada-ngada. haha. at least. kalau ina ada kat KL nih. ina still boleh wat report tuu masa khalis pi sekolah and kakak serta abg anep pi keja. so, after bangun pagi. ina dah boleh start dah. jadi tak dak sapa yang boleh kacau ina buat apa ina suka kan. after buat kerja rumah yang kakak pesan. ina dah boleh mengadap lappy and terus buat kerja yang ina rasa ina nak buat. hehe. dah dah dah. tak nak panjang2 ina melalut kan. kembali  pada tajuk yang ina dah tulis kat atas tu yang tengah bergerak tuu. PERBEZAAN. . . . . . 
ampa semua tau dak apa itu perbezaan. ina pun tak tau apa itu perbezaan. tapi ina cuma nak tekan kan kat sini . perbezaan yang ina maksud kan ialah. perbezaan di antara yang buruk dan yang elok. ina sendiri pun tak tau macam mana nak beza kan. tapi ina akan bagi satu contoh. perempuan yang suka make up dengan perempuan yang tak suka make up. apa beza antara dua insan nih ? yang suka make up mesti cantik selalu kan. dan yang tak suka make up mesti akan sentiasa nampak selekeh dan sentiasa nampak buruk. tapi bagi ina. sebenarnya. perempuan yang selalu make up. adalah perempuan yang dia tak tau yang dia adalah seorang perempuan yang cantik. dan yang tak suka make up. adalah seorang perempuan yang sangat cantik. perempuan atau wanita yang suka kan make up adalah perempuan yang tak yakin pada diri dia sendiri. dia letak kan satu lapisan lain di atas wajahnya yang dah memang cantik tuu. untuk melindungi kelemahan diri yang dia ada. tapi perempuan atau wanita yang tak suka kan make up adalah perempuan yang sememang yakin dengan kelemahan dan kekurangan yang dia miliki. bila adanya make up. dengan serta merta diri akan berasa yakin bagi yang suka make up. tapi dengan adanya make up. diri serta merta tak yakin bagi yang tak suka make up. tapi sebenarnya kan. perempuan yang tak make up tuu adalah perempuan yang sangat cantik. dan bila sekali dia make up. dia akan kelihatan semakin cantik !! percaya la. setiap lelaki yang ada di dunia ini. akan terpegun dengan kecantikan yang semula jadi. sebab apa tau. tak kan la ampa semua nak pakai make up time ampa tidoq kot. lepas tu. bangun tidoq. tak kan ampa semua terus nak basuh muka pas tu terus pakai make up. adooii. kulit tak boleh nak berbafas laa kalau macam tuu. asyik tampai gam jaa kat muka tuu. satu lagi yang ina nak share. kalau  nak tau perempuan tuu cantik atau tidak. cuba tengok wajah perempuan selepas bangun dari tidoq. dengan rambut yang kusut dan masai. dengan ada ayaq liuq basi. dengan gigi tak bergosok lagi. cuba perhatikan setiap kedut kedut di muka perempuan tu. kalau dia still lagi kelihatan cantik dalam keadaan yang macam tu. maknanya. dia adalah perempuan yang sangat cantik. so bagi lelaki yang nak tau awek ampa tuu cantik ka dak. bangun pagi2. pi ketuk pintu rumah dia. panggil dia turun. mesti dia baru bangun dari tidoq dan terus turun kat ampa. haaa. tengok. cantik tak ? hehehe. so selamat mencuba.  
tapi. bagi sesiapa yang suka make up.teruskan laa k. sebenarnya make up nih adalah penyeri wajah kita. make up nih adalah untuk menampakkan diri kita nih berdisiplin. formal. dan kita ada jati diri kita sendiri. bukannya tak yakin sentiasa. so. buatlah keputusan yang terbaik yang boleh ampa buat k. ina sebenarnya tak suka pakai make up. tapi ina suka make up. aaaa. achaner tuu. hahaha. so. make up laa untuk korang nampak cantik sekali sekala !! =). 

No comments:

Copyright@2012 : HASIL NUKILAN GEMOKS PUNYA DEBABS. SEGALANYA HAK MILIK TETAP !!