Life Quotes, Life Quotes Images, Life Sayings

19.6.11

S.E.L.A.M.A.T H.A.R.I B.A.P.A

terkilan rasanya tak dapat nak wishkan SELAMAT HARI BAPA pada abah.. sudah seminggu abah pergi meninggalkan owg. semoga roh abah dicucuri rahmat-Nya.. 



Tanpa seorang ayah kita tak kan ada di muka bumi ini.. seorang ayah yang bekerja siang malam untuk membesarkan kita. setiap titik peluh yang jatuh ke muka bumi sangat bernilai.. seperti seorang ibu.. apabila air mata jatuh ke bumi di sebabkan anak2 menderhaka.. maka jatuh lah laknat dari Allah kepada hamba-Nya itu.. begitu jugak seorang ayah.. sekali hati ayah terguris.. maka memang menderhakalah kita pada insan yang bergelar bapa itu.. tiada keringat bapa.. kita tak mungkin akan dapat sesuap nasi pun.. tanpa usaha gigih bapa.. kita tak kan dapat merasai pembelajaran di sekolah.. tanpa rasa bakti bapa pada kita.. kita tak mungkin dapat makan makanan yang sedap2.. begitu lah jasa seorang ayah pada kita.. mutiara yang kita tak mampu cari di dasar lautan yang dalam.. begitu bernilainya kasih seorang ayah.. pernah kah kita di tinggalkan ayah ketika kita sakit ?? pernahkan ayah meninggalkan kita ketika kita di buli di sekolah.. ayahlah yang akan mengadap cikgu apabila kita membuli murid lain.. betapa malunya ayah ketika itu.. kita berbin dan berbinti kan nama ayah.. nama ayah jugak lah yang kita akan bawak sampai ke mana2 pun.. seorang ayahlah yang akan menjadi wali pada kita nanti wahai anak2 gadis.. dia yang akan menyerahkan kita pada insan yang sangat dia percayai.. seorang ayahlah yang akan tersenyum gembira bila melihat anaknya berjaya dan di jaga oleh seseorang.. maka masanya sudah selesai.. anak2 gadis kini tanggungjawab suami.. tapi ayah tak pernah lupa untuk mendoakan kesejahteraan kesemua anaknya.. cuma anak2 yang belum tentu mendoakan kesejahteraan ayah.. bila ayah sudah tua dan tidak bermaya.. mana anak2 yang mampu menjaga ayah seperti ayah menjaga kita dulu ?? kita pasti mengeluh.. kita pasti merungut kepenatan.. tapi ayah ?? ayah tak pernah kata apa2.. malahan ayah tetap tersenyum walaupun badan penat membanting tulang mencari rezeki.. AYAH.. PAPA.. ABI.. WALID.. AYAHANDA.. ABAH.. semuanya panggilan yang sangat elok di dengar..
 Abah !!! kehilangan mu terasa kini.. aku tak pernah di marahi.. aku tak pernah di sakiti.. masih terasa lagi picitan mu bila kepala ini terasa sakit.. masih terngiang lagi suara mu memarahi abang ngah sebab tak membawa aku ke klinik sebab aku demam.. abah... abah tak pernah meninggalkan aku ketika aku di landa masalah.. walaupun sebelum itu kau tidak mengerti masalah apa yang sedang hadapi.. abah.. kau tak pernah memarahi aku untuk berkawan dengan sapa2 pun.. malah kau menasihati aku untuk menjaga diri ku dengan sebaik mungkin.. abah.. maafkan aku jika aku punya salah padamu... maafkan aku jika aku pernah berkasar dengan mu.. maafkan aku jika aku menderhaka padamu.. abah.. percayalah.. engaku tetap seorang ayah yang paling aku kasihi.. yang paling aku hormati.. yang paling aku sayangi... yang paling aku takuti... aku hargai setiap kasih suci yang kau taburkan untuk ku.. terima kasih abah !!! jasamu tak kan pernah ku lupakan... nasihatmu akan aku amalkan... kenangan bersama mu tak kan pernah luput dari ingatan ku.. abah... kaulah permata yang bersinar !!! insan yang mulia... SELAMAT HARI BAPA, ABAH !!!!


No comments:

Copyright@2012 : HASIL NUKILAN GEMOKS PUNYA DEBABS. SEGALANYA HAK MILIK TETAP !!