Life Quotes, Life Quotes Images, Life Sayings

15.5.11

sAkiT ~

apa hampa akan rasa bila hampa semua kena marah kat depan org... org tu pulak hampa akan jumpa tiap2 hari selagi hampa masih ada di suatu tempat ... mesti hampa semua akan rasa malu... sakit hati ... geram ++ dan macam2 lagi perasaan yang hampa akan rasa kan... tapi hampa semua tak boleh nak mengelak dari semua tu sebab hampa terus terpaksa melalui saat2 tu sehingga lah hampa semua mati.. rasanya ... ehm.... dan sekarang apa yang hampa akan rasa bila hampa semua tak dapat lari dari satu situasi yang hampa memang nak sangat lari... namun hampa tak berdaya ... lari hampa mau lari... lari benda tu akan terus memaksa dan terus mendesak batin hampa semua... bila hampa semua ingin lari... hati hampa akan berkata.. tawakal.... akal hampa akan menjerit .... sabar .... tapi semua tu dah hampa lakukan tiap2 hari ... namun hasil nya tak kelihatan langsung ... seringkali hampa akan meraung sekuat hati hampa .... tapi org di sekeliling hampa tak dengaq apa yang hampa raung kan... sebabnya... raungan itu hanya ada di dalam sanubari yang penuh dengan kesabaran ... namun kesabaran yang hampa rasakan mungkin akan meletup seperti gunung berapi yang masih lagi aktif mengeluarkan lava2 yang mungkin akan merosak kan seluruh kawasan jajahannya... namun kadang kala lava yang mengalir ini akan memberikan manfaat jugak pada sekeliling jika di gunakan dengan cara yang betol... tapi bila kah gunung berapi ni akan meletuskan lava nya  ??? tak mungkin dan tak kan terjadik .... sebab gunung berapi yang aktif ini hanya aktif di dalam... tapi di luar ianya pasif dan kaku... hanya sekadar mengikut arus zaman .... dan mengikut dunia yang berputar tanpa rasa ingin berpaling dari lumrah alam .... tapi sampai bila ???? sampai bila ??? bila ia akan berakhir ?? sampai bila hati yang perit ini akan sembuh ?? tak dak sapa2 kah yang sanggup menanggung rasa yang ada di dalam hati ini ??? tolong lah ~ diri ini merayu ..... memohon agar ada yang membantu .... agar ada yang mampu merasakan apa yang batin ini rasa kan ... memang amat perit diri ini rasakan .... tolong lah ~ batin meronta2 untuk melepaskan diri dari semua keperitan ini... tolong lah ~ jiwa semakin sempit dengan apa yang di tanggung kini... bukan kerna kepenatan menjaga ... memberikan rawatan ... tapi keperitan yang di alami bila halwa telinga ini mendengar kata2 yang amat menyakitkan .... amat memedihkan bila diri ini diperlakukan seperti org yang tidak ada perasaan... siapa lah aku tanpa harta ... tanpa segala2nya ... aku di perlakukan seperti hati dan jiwa ku tiada .... memang tanpa hampa semua .. aku bukan sapa2 di muka bumi nih .... memang kalau hampa tak memberi aku makan ... aku akan mati kelaparan ... memang kalau hampa tak memberi kan aku pakaian ... aku akan mati kesejukan ... memang kalau hampa tak memebri kan aku tempat perlindungan... aku akan mati di kejar anjing yang masih tahu yang anak nya dan yang mana ahli keluarga nya .... aku bersyukur dan berterima kasih pada hampa semua ... aku berbangga memilki sebuah keluarga yang amat menyayangi aku bila aku di perlukan... tapi aku masih lagi diperlakukan seperti mahkluk tuhan yang tak punya apa2.... tolong lah ~ dengar lah batin ku yang menjerit ini !!!!! 




                                                                

                                                             




No comments:

Copyright@2012 : HASIL NUKILAN GEMOKS PUNYA DEBABS. SEGALANYA HAK MILIK TETAP !!